Optymalizacja bramki płatniczej lub jak ograniczyć odsetek porzucanych koszyków
Zjawisko porzucania koszyka wciąż stanowi duże wyzwanie dla sprzedawców. I choć próbują je zwalczać, wciąż niepokojąco wysoki jest jego przeciętny wskaźnik, dochodzący do 80%. Dlatego tak ważne jest stworzenie odpowiednich warunków i zapewnienie komfortowych doświadczeń zakupowych, co przełoży się na liczbę konwersji oraz ograniczenie liczby klientów, którzy w ostatniej chwili opuszczają stronę.
Gdy klient przechodzi do płatności, w zasadzie jest już zdecydowany na zakup. Jedyne, co musi zrobić, to dokończyć płatność. Choć to na pozór prosty krok, zjawisko porzucania koszyka wciąż jest dla sprzedawców ogromnym wyzwaniem, z którym próbują walczyć, przy czym niepokojąco wysoki jest jego przeciętny wskaźnik, dochodzący do 80%.
Porzucenie koszyka versus optymalizacja bramki płatniczej
Powody niedokończenia płatności są różne, ale do najczęściej wskazywanych przez kupujących są ukryte koszty dostawy, konieczność rejestracji, brak zaufania do bramki płatniczej czy zbyt skomplikowany proces płatności.
Choć nie sposób całkowicie wyeliminować zjawiska porzucania koszyka (zawsze znajdą się tacy klienci, którzy po prostu się rozmyślą 😊), istnieje wiele sposobów na jego ograniczenie, a tym samym wzrost konwersji. Pierwszym, być może nawet najważniejszym krokiem jest optymalizacja metody płatności.
Sklepy internetowe powinny pamiętać o zapewnieniu klientom takich metod płatności, które są wygodne, szybkie, a przede wszystkim wiarygodne, aby klienci mieli pewność, że chcą dokończyć zamówienie.
Jak zapewnić możliwie komfortową płatność
Często pomocne może być już samo uproszczenie procesu. Warto zadbać o to, aby strona płatności była przejrzysta, prosta, łatwa w obsłudze i wiarygodna. Oto kilka rad, co zrobić, aby płatności były jak najwygodniejsze.
1. Prostota albo „keep it simple”
- Zadbaj o to, żeby strona płatności była zoptymalizowana dla wszystkich rodzajów urządzeń (smartfony, tablety, komputery itd.) Twoi klienci nie powinni mieć wrażenia, że coś wyświetla się niewyraźnie, ponieważ to zmniejsza ich zaufanie do bramki płatności.
- Unikaj widocznego albo niezbyt przyjaznego dla klienta przekierowania do płatności. Niesie ono w sobie ryzyko problemów technicznych i wzbudza niepewność klienta.
- Ogranicz liczbę pól na stronie lub kroków w procesie płatności
2. Zapewnij komfort i wybór
- Zaoferuj jak najwięcej metod płatności; idealnym rozwiązaniem są trzy najpopularniejsze metody na każdym z rynków, na którym działasz.
- Zaoferuj powracającym klientom „płatności za jednym kliknięciem”.
- Wprowadź możliwość płacenia bez konieczności rejestracji dla nowych klientów i możliwość utworzenia konta po zakończeniu transakcji.
3.Buduj zaufanie
- Upewnij się, czy ceny są dla klienta przejrzyste, a koszty dostawy jasno określone.
- Zapewnij klienta, że jego dane są odpowiednio chronione.
4.Dodaj „własny podpis”
- Cały proces płatności powinien być spójny pod względem wizualnym.
- Dopasuj stronę płatności do wizerunku swojej marki.
- Współpracuj z dostawcą płatności internetowych i upewnij się, czy gromadzisz właściwe dane, a jeśli jest to możliwe, kieruj się wygodą swoich klientów. Jeśli jakieś dane nie są konieczne, unikaj ich gromadzenia – dzięki temu klient nie straci cierpliwości przy wypełnianiu formularza.
Proste triki, które mogą być pomocne w zapewnieniu klientowi pozytywnych doświadczeń zakupowych. Pomogą Ci one zwiększyć liczbę konwersji i ograniczyć liczbę klientów rezygnujących z zakupu w ostatniej chwili.
Im bardziej komfortowe zamawianie, tym wyższe prawdopodobieństwo, że klient dokończy zamówienie.
Jeśli szukasz nowoczesnej bramki płatniczej lub chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami na podpora@trustpay.sk.