Results

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

TrustPay announces new partnership with MuchBetter

Computer users and programmers have become so accustomed to using Windows…

20. kwietnia 2022

Poznaj zespół TrustPay: Wywiad z Richardem Tésim, Deputy CEO

autor: TrustPay
Obserwuj nas:

W naszych wpisach prezentujemy sylwetki utalentowanych członków zespołu TrustPay.

Obecnie jesteś jednym z pracowników z najdłuższym stażem pracy w TrustPay. Jak wspominasz swoje początki?

Praca TrustPay była moją pierwszą pracą na cały etat, przyszedłem prawie dziewięć lat temu, zaraz po studiach. Zaczynałem na stanowisku operatora systemu płatności – kontrolowałem salda na rachunkach bankowych, dokonywałem zatwierdzeń i wprowadzałem ustawienia dla nowych sprzedawców na naszym wewnętrznym portalu.

W tamtym czasie TrustPay, jako pierwsza instytucja finansowa w Słowacji, bardzo wyróżniała się na tle innych firm z tego sektora. Musiałem się nauczyć specyfiki naszej branży, ale dzięki wsparciu kolegów stosunkowo szybko się odnalazłem i po dwóch miesiącach zostałem awansowany na zastępcę szefowej mojego działu. W kolejnych latach zdobywałem szlify w innych działach, aż wreszcie na początku 2016 r. doszedłem do stanowiska Deputy CEO.

Nie każdemu udaje się to osiągnąć. Jak myślisz, dlaczego właśnie Tobie się to udało?

Dobre pytanie (śmiech). 🙂 Zawsze dobrze czułem się w zarządzaniu ludźmi i działaniach organizacyjnych. Dużo doświadczenia zdobyłem jeszcze w szkole, bo od 14 roku życia pomagałem w rodzinnej firmie stolarskiej, a z czasem przejąłem zarządzanie niektórymi projektami.

Może to zabrzmi dziwnie, ale od czasu pierwszego awansu w TrustPay, po dwóch miesiącach pracy, miałem wrażenie, że „wpadliśmy sobie w oko” z kierownictwem i naprawdę świetnie nam się razem pracowało. Przeszedłem przez stanowiska kierownicze w firmie zanim doszedłem do obecnego. W całym procesie przekonałem się, że najbardziej odpowiada mi wewnętrzne zarządzanie działem operacyjnym i technologicznym firmy, czyli to, czym obecnie się zajmuję. Front-office to nie moja bajka.

„Zwiększyła się nasza wydajność i to, co kiedyś robiły trzy osoby i potrzebowały na to całego dnia pracy, dziś robi jedna i to jeszcze przed południem”.

Jak zmieniło się środowisko pracy w TrustPay odkąd pracujesz w firmie?

Gdy zaczynałem, większość procesów była wykonywana ręcznie i często pracowaliśmy z papierowymi dokumentami. Z czasem zwiększyła się nasza wydajność i to, co kiedyś robiły trzy osoby i potrzebowały na to całego dnia pracy, dziś robi jedna i to jeszcze przed południem. Przeprowadziliśmy zakrojony na szeroką skalę proces automatyzacji i elektronizacji naszych bieżących operacji i obsługi klienta. Wdrożyliśmy nowe systemy, które pozwoliły nam na optymalizację procesów i ograniczenie papierologii. Stworzyliśmy kilka zespołów wyspecjalizowanych w różnych liniach produktowych i zamiast korzystać z outsourcingu, większość operacji wykonujemy in-house.

Jak odbierasz rozwój firmy w ciągu tych prawie dziewięciu lat pracy w TrustPay?

Odkąd pracuję w TrustPay wzrosła liczba przetwarzanych transakcji, firma, która wcześniej była na minusie, zaczęła notować zyski, zatrudniamy więcej pracowników.

trustpay team/trustpay tím - interview with richard

Czy wzrost liczby pracowników wpływa na atmosferę pracy?

W moim odczuciu, pomimo wzrostu liczby pracowników, udało nam się zachować wyjątkowo przyjazny klimat i, pomijając pandemię, prawie nic się w tej kwestii nie zmieniło. Nasz zespół wciąż jest młody, choć sam prawdopodobnie zawyżam średnią wieku.

Opowiedz nam o swoim stanowisku. Czym konkretnie zajmujesz się w TrustPay?

Sporo tego będzie. Jako Deputy CEO w pierwszej kolejności odpowiadam za zapewnienie bieżącej działalności firmy, prawidłowe przetwarzanie płatności, właściwe ustawienia kont sprzedawców w systemach produkcyjnych i rozwiązywanie problemów, które mogą się ewentualnie pojawić.

Ponadto należy do mnie jeszcze jedna ważna działka w firmie, mianowicie ogół spraw związanych IT – od bezpieczeństwa, przez wsparcie, infrastrukturę po rozwój. Jestem odpowiedzialny za zarządzanie tymi działami oraz zarządzanie produktem i projektem. Kiedy pojawia się pomysł nowego produktu lub nowej funkcjonalności dla istniejących produktów, rozwijamy go w szczegółach i obmyślamy sposób integracji z innymi usługami. Razem z CEO określamy priorytety i decydujemy, które projekty będą rozwijane, a następnie monitoruję cały projekt w procesie rozwoju, testowania i wdrożenia do środowiska produkcyjnego, w którym nasi klienci mogą z niego normalnie korzystać.

„Każdego dnia stawiam czoła nowym wyzwaniom. Sam bym sobie nie poradził. Kluczowe jest to, że mam świetnych współpracowników i kierowników zespołów, na których zawsze mogę polegać i z którymi ściśle współpracuję”.

Masz dosyć szeroki zakres obowiązków. Jak udaje Ci się skutecznie zarządzać tyloma osobami i działami oraz monitorować terminowe wdrażanie projektów?

Czasami bywa to sporym wyzwaniem. 🙂 Zarządzam łącznie ponad sześćdziesięcioma osobami. Każdego dnia stawiam czoła nowym wyzwaniom. Sam bym sobie nie poradził. Kluczowe jest to, że mam świetnych współpracowników i kierowników zespołów, na których zawsze mogę polegać i z którymi ściśle współpracuję. Każdy pomyślnie zakończony projekt czy rozwiązany problem to nasz wspólny sukces.

Na pewno masz za sobą wiele ciekawych doświadczeń i masę trudnych sytuacji. Może opowiesz nam o jakiejś przygodzie z niedalekiej przeszłości?

Faktycznie parę w ciągu tych lat się przytrafiło. Jednym z największych wyzwań, z jakimi się zetknąłem, były początki pandemii. W grudniu dopiero zaczynały do nas docierać informacje o nowym wirusie gdzieś daleko w Chinach, a już na początku marca musieliśmy wysłać siedemdziesięciu pracowników na home office. Przed pandemią nie praktykowaliśmy w TrustPay modelu pracy zdalnej, dlatego w kilka tygodni musieliśmy opracować całą operację przerzucenia pracowników do domów i przygotować ich do pracy zdalnej i do współpracy z całym działem w chwili, kiedy z dnia na dzień nie będą już mogli siedzieć w jednym biurze z kolegami.

Musieliśmy zapewnić organizację pracy w poszczególnych działach, a także zadbać o to, żeby nasze nowe projekty nie miały opóźnień. Myślę, że świetnie sobie radzimy. 😊

Wspomniałeś o zarządzaniu projektami. Mógłbyś wymienić kilka ważnych projektów, nad którymi ostatnio pracowaliście?

Jeśli chodzi o projekty z ostatnich miesięcy, to na pewno warto wspomnieć o kompletnym przeprojektowaniu naszej bramki płatniczej, którą przedstawiliśmy naszym partnerom 5 kwietnia. Poza tym wprowadziliśmy nowe metody płatności, Aircash na rynek chorwacki i Sofort na rynki krajów niemieckojęzycznych i rynek belgijski.

Możesz nam zdradzić, nad czym obecnie pracuje TrustPay?

W najbliższym czasie zamierzamy uruchomić tzw. płatności natychmiastowe SEPA instant, co wyraźnie uprości i przyspieszy transfer środków od klientów do naszych partnerów, oczywiście chodzi o przelewy bankowe w walucie euro. Do tej pory płatności SEPA standardowo przechodziły dopiero w następnym dniu roboczym, nowy produkt umożliwi to w dziesięć sekund. W połączeniu z innymi naszymi produktami, takimi jak na przykład wirtualne numery IBAN, jesteśmy w stanie zaoferować naszym partnerom bardzo innowacyjne rozwiązania. W kolejnych miesiącach przedstawimy opcję płatności za pośrednictwem portfela PayPal, a w ciągu roku poszerzymy naszą ofertę o nowe metody płatności, co umożliwi naszym partnerom dostęp do nowych rynków.

Naturalnie szykujemy też inne niespodzianki, które będziemy ogłaszać w swoim czasie. 🙂 Nasi klienci mają się na co cieszyć!

Na czym polega przewaga TrustPay w porównaniu z innymi bramkami płatniczymi?

Jeśli chodzi o nowe produkty, to na pewno jest nią elastyczność. O ile duże banki potrzebują nawet roku na rozwój i uruchomienie nowych produktów, my reagujemy na potrzeby rynku w ciągu kilku miesięcy. Kiedy zaczęła się pandemia i sklepy stacjonarne się pozamykały, w ciągu czterech tygodni zaproponowaliśmy naszym partnerom opcję płatności przez link, czyli możliwość przyjmowania płatności bez konieczności integracji technicznej.

Zależy nam na zadowoleniu naszych klientów i wychodzimy naprzeciw ich potrzebom. Jesteśmy w stanie zaoferować im rachunek płatniczy do zarządzania środkami i wydać do niego przedpłaconą kartę (fizyczną lub wirtualną). Ważne jest także to, że naszą dewizą jest powiększanie portfela metod płatniczych, do którego tylko w ciągu ostatniego roku dodaliśmy aż osiem nowych opcji.

„Udało nam się stworzyć świetny zespół”.

Jaką radę dałbyś osobom ubiegającym się o pracę w TrustPay?

Powiedziałbym im, żeby nie bali się wyzwań. Na początku mogą mieć wrażenie, że trudno im się oswoić z nowymi obowiązkami, ale z czasem przywykną, a później przyjdzie nagroda za wysiłek w postaci osobistych sukcesów. TrustPay nie jest korporacją, dlatego dobra atmosfera nie jest pustą frazą, którą obligatoryjnie wpisujemy w ogłoszeniu. Udało nam się stworzyć świetny zespół. Pracownicy poszczególnych działów znają się, często pozostają w kontakcie z kierownictwem wyższego szczebla.

Staramy się dbać o atrakcyjne otoczenie pracy, dostosowujemy nasze przestrzenie i oferujemy pracownikom wiele bonusów. Zapraszamy wszystkich chętnych i cieszymy się na owocną współpracę. 😊

To też może Cię zainteresować

Economy
author: TrustPay
Poznaj zespół TrustPay: Wywiad z Miroslavą Lipkovą, Director of Operations and Quality Assurance
Poznajcie się! Przedstawiamy utalentowanych członków zespołu TrustPay w nowym formacie na naszym blogu – poznaj zespół TrustPay. Do rozmowy zaprosiliśmy naszą obrotną, zawsze uśmiechniętą Miroslavę Lipkovą, Director of Operations and Quality Assurance.
Economy
author: TrustPay
Poznaj zespół TrustPay: Wywiad z Zuzaną Biskupičová, kierowniczką ds. organizacji i kadr
W naszych wpisach prezentujemy sylwetki utalentowanych członków zespołu TrustPay.
Economy
author: TrustPay